• وبلاگ : ساز خاموش
  • يادداشت : مال باختگان
  • نظرات : 3 خصوصي ، 27 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + م.ي 
    مي‌خواييد شما هم اعلام تعطيلي كنيد ديگه...فعلا كه سه تا از دوستان اين كار رو كردن.
    اين نقابداران چقدر محبوب تيترها هستند: دگماتيسم نقابدار، سکولاريسم نقابدار، ... حتي سريال نقابدار./.

    اين که درد تازه اي نيست برادر . خيلي از ما مبتلاييم.
    سلام.عيد سعيد فطر بر شما مبارك باد

    نوشته ات را خواندم در اين شكي نيست كه دين در جامعه امروزي جايگاهي ندارد ولي شمارا ارجا مي دهم به فيلمي كه جديداً ساخته اند و در آن جايگاه دين را كاملا شرح داده است(the book of eli) دين به قول شريعتي مجلد روي تاقچه نيست ، دين سبك زندگي است (life style) مشكل اين است كه ما كارها ي روزانه را سبك زندگي مي دانيم در صورتي كه سبك زندگي اعمالي است كه بايد در روز گذشته انجام نداده باشي و برايت تازگي داشته باشد همان فرموده امام صادق دو روزت مثل هم باشد مغبوني

    نه اينكه هر كاري را كه انجام دادي سبك زندگي است امروزه همينطور است كه هر كاري را كه بزرگان انجام مي دهند سبك زندگي ديني مي شود و دچار روزمرگي شده اند چه ديني چه سياسي

    بهترين راهكار آزادي در انديشه ، نه به معناي امروزي كه معنايش را از دست داده و همه آنرا به دگر انديشي و يا پلوراليسم معنا مي كنند به اين معني كه برداشتي متفاوت از دين را برتافتن و اشكال ندانستن حرف مقابل و مطلق ندانستن حق (اين هم بايد توضيح داده شود كه چه وقت حق مطلق است)

    ارتداد بزرگترين ويروسي بود كه در دين تزريق شد و تشيع بزرگترين مكتبي بود كه با ان جنگيد و شكستش داد ولي هنوز عوارضش در اندام اسلام است و امروز آن را در حكومت اسلامي مي توان يافت ولي امورز ديگر حكمش اعدام نيست ، حرف نزدن است واگر روزي قرار شد كه موثر باشي ، فتنه گري و اگر توانستي كه فهميده ايت را بفهماني مبانيت مشكل دار است و بايد تصويه شوي و بازنشسته علمي و فكري مي شوي و كتابت مشكل دارد چرا كه مشروعيت خدا را گرفتي و به خلق دادي و ولايتت را بايد ثابت كني تا بتواني شريكش باشي و اگر روزي توانستي افكارشان را بفهمي محرم اسراري و سر اين است كه محرم باشي و قدرت را ياور باشي

    ببخشيد كه پخش و پلا گفتم و نوشته ام هيچ اصولي نداشت چون در حين نوشتن 10 ارباب رجوع داشتم آخر كارمند اين دولت اسلامي هستيم ونمونه اش خود من كه از اموال بيت المال براي فكر شخصي ام استفاده مي كنم و عينيت مي دهم به نوشته ايت

    + علي كرميان 

    تا چه باشد دين ؟! دين ما آخرالزماني ها همان بهتر كه گم شود!! دين در اين برهه بازيچه اي است در دست سياستمداران !


    سلام
    شما و آقاي قوچاني را نمي دانم دوست عزيز، اما جامعه ما دينش را گم نکرده است.
    موفق باشيد.
    + سياوش روستا 

    با اينکه با جناب بابايي کاملا موافقم؛ اما حتي اگر آرمان اين باشد که جامعه بر اساس دين اداره شود باز هم بايد پرسيد کجاي امروز ما بر اساس دين اداره ميشود؟ ما به همين هم راضي هستيم ولي به قول شما کو دين؟ کجاي جامعه ما اسلامي است؟

    در جامعه شناسي اديان ميگويند وقتي ديني رو به فورم نهاد و فورماليستي شد، محتوايش کنار نهاده ميشود و آن گاه مصلحاني مي آيند همچون پيروان اوپانيشادهاي هندويي يا پروتانتيسم مسيحي و پرچم اصلاح را علم ميکنند و يا اصلاح ميکنند و يا به کلي قيچي ميکنند ميگذراند توي طاقچه.

    گمانم در شکرستان هم شکر ارزان شد...


    سلام عليکم.

    آره. اهل تقوا هستند. روز روشن به ميليونها نفر مي گويند بزغاله و گوساله.

    اهل انتفاضه هستند. و در روز قدس اس ام اس ميليونها نفر را قطع مي کنند.


    سلام عزيز. خوب هستي؟ نمي دونم چرا اسم منير پاي کامنتت بود؟ به هر حال خوشحالم از ديدن دوباره ي شما . پستت هم خوب بود. سپاس و بدرود.
    + بابايي 
    جامعه اي كه درد انسان نداشته باشه به هر دردي مبتلا ميشه. چرا بايد درد دين داشت؟ دين براي انسانه نه انسان براي دين. وقتي وسيله مهمتر از هدف شد مبتذل ميشه و هميني ميشه كه شما دردمندانه گفتيد. سيستمي كه انسان را فراموش كنه و آدمها را به بهانه هاي عقيدتي، سياسي، جناحي، سليقه‌اي ... از حقوقش محروم كنه، كارخانه فقر و فحشا ميشه حتي اگر خشت خشت آن از قرآن و حديث باشه.
    + عارفي 
    5396انگشت بر نقطه اي گذاشته ايد و مي فشاريد که زيرش غده هاي سرطاني در حال تکثيرند.
    سلام
    به نظر شما كدام فرهنگ و دين و تفكر بدون پشتوانه ي قوي اقتصادي مي تواند حرفي براي گفتن داشته باشد ؟

    سلام.

    در مورد مطلب شما نظري ندارم و فقط اولش رو که خوندم دنبال چيز ديگه اس گشتم که چيز ديگه اي عايدم شد. به حر حال هشدار خوبي بود ممنون.

    در مورد مطلب خودم و اون سانسور؛ چون قسمت پاياني مقاله تفکر وجود فراماسوني به نام صهيونيست هاي مخفي يا يه همچين چيزهايي رو القا مي کرد. من نخواستم که اين نگاه از رسانه من منتشر بشه چون به شدت با اين ديد مخالفم. ولي مرجع رو گذاشتم هر کسي خواست بره بخونه.

    به شما هم پيشنهاد ميدم مقاله رو بخونيد.

    موفق باشيد

       1   2      >