سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسرکم ! ... اندرزهای حکیمان را بپذیر و فرمانهایشان را پی گیری کن [امام علی علیه السلام ـ در سفارش به پسرش محمّدبن حنفیه ـ]
ساز خاموش

برایم پیام گذاشته‌اند: تو آخوندی یا اهل ساز و آواز؟
انگار آدم باید یا طلبه باشد یا اهل موسیقی.(قضیه مانعة‌الجمع). ولی من سینه صاف می‌کنم و سربلند می‌گویم من یک طلبه هستم و به موسیقی وطنم هم علاقه زیادی دارم و می‏دانم که در جمع طلبه‌ها اولین و آخرین نفرهم نیستم که به قول آن عزیز اهل ساز و آواز باشد.
عرض کرده بودم که موسیقی ایران یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار فرهنگ کشورمان هست که در دوره‌های مختلف تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین همیشه در کنار مردم ایران زمین بوده‌است. اگرچه برخی آقایان کمر بر حذف این بخش از چهره فرهنگ ملی‌مان بسته‌اند.
اگر اهل توهم نباشیم فرهنگ یک کشور را بدون موسیقی نمی‌توانیم تصور کنیم. برخی دوستان انگار موسیقی را لکه ننگی می‌بینند که تا می‌توان باید از آن بر حذر بود، که مبادا دامن پاکشان را آلوده کند.
موسیقی فاخر کشورمان دارای درونمایه‌های متعالی و غنی است که اگر کمی اهل ذوق و انصاف باشیم به ضرورت حمایت از آن اعتراف خواهیم کرد.گرچه روال چندین ساله مدیران فرهنگی کشورمان چیز دیگری است که بزرگان موسیقی سرزمین‌مان را یا گوشه نشین کرده یا رمق کار را از آنها گرفته‌اند.
در این شرایط چه کسی از جوان امروز ایرانی انتظار دارد شیفته فرهنگ و موسیقی غرب نباشد؟  



نوشته شده توسط حامد عبداللهی سفیدان 88/3/23:: 8:43 عصر     |     () نظر