• وبلاگ : ساز خاموش
  • يادداشت : آتاري هاي زندگي من
  • نظرات : 1 خصوصي ، 16 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     


    سلام عليکم.

    من حتا حدود نمي دانم شانزده هفده ساله بودم چند ساله بودم ديوانه وار دوست داشتم اتاري بازي کنم. کرايه مي کرديم مي برديم منزلمان و من و برادرم بازي مي کرديم.

    ***

    درباره ي مقاله ي قبلت. بحث "اعجاز" البته في نفسه اشکال ندارد بحث شدنش. مثل تعدادي از بحثهاي کلامي. اما براي من سؤال بوده:

    ظاهراً آقاي جوادي آملي تحريف ناپذيري ي قرآن را به دليل معجزه بودن آن مي داند، اما ظاهراً معجزه دانستن قرآن موکول است به اين که اولاً ما تمام آيات را جزء قرآن بدانيم ثانياً مجموعه ي آنها را معجزه بدانيم، يعني معجزه دانستن قرآن، موکول به تحريف نشدن قرآن است. اما اگر بخواهيم طبق آيات اعجاز، قرآن را معجزه بدانيم، و بعد از اين که معجزه دانستيم، بگوييم منطقاً اثري که معجزه است، تحريف ناپذير است، خب چرا پيچ پيچي کنيم و از اول به آيات تحريف ناپذيري که در خود قرآن است استناد نکنيم؟

    من يک مطلبي از وبسايت نمي دانم کجا گرفته بودم. حدود 200 (؟) صفحه پرينت گرفتم. موضوعش اعجاز قرآن بود. به گمانم از پس مطلب برنمي آيند. درباره ي اعجاز، و تحريف ناپذيري، ظاهراً علماي ما حرفهاي همديگر را تکرار مي کنند. آخرين چيزي که ديدم، "دفاع مستحکم آيت الله العظمي سبحاني از حريم قرآن و تحريف نشدن قرآن" بود، که ظاهراً دفاع مستحکم ايشان، همان مطالبي است که صدها سال است علماي ما گفته اند.