با فرهنگ امروز قم موافقم
با ديدن اين جلوه ها مردم شجاع تر ميشن يا دلسوزتر؟
به نظرم با قساوت تر
سينماي خون چه جايي تو فرهنگ ما داره؟
چه جايي تو فرهنگ درست داره؟
سلام
نبايد از يک سريال هرچقدر هم که عالي باشد انتظاري داشت که هيچ نقصي نداشته باشد وقايع تاريخي (متن ها )براي قرار گرفتن در (فيلم ها) کش وقوس زيادي مييابند واين تا حدي طبيعي است وخود بيننده است که بايد تحليل کند وبر مطالعاتش بيفزايد والا در حد سرگرمي باقي خواهد ماند.
salam :
kheyli in filmo nadidam .. nemitunam ghezavt konam
pirooz bashid
با مختار نمي شود علي را شناخت ولي راه علي را چرا که نه...
الگوي مختار الگوي جوانان علي جويي است که به مقتضيات زمانه در زندان بال و پر خويش اسيرند.
مشقي ديگر بايد تا رويشي بهتر زايد ورنه غرغرکي است به شيوه پيرزالان حکيم
من تازيخ نمي دانم . اما دو نکته ات جالبه . اينکه علي را نبايد با مختار بشناسيم . و دوم اينکه شيوه علوي اينگونه نبود که مخالفانش را به هر شيوه اي نابود کند
تاريخ را يا نبايد نقل کرد يا اينکه خوب و بدش را با هم ذکر کرد
آدمها تغيير ميکنند و بدترين نوع تغيير نان به نرخ روز خور شدن است ...
من در زمان خدمت وظيفه سرباز آقاي رجبي دواني بودم و عکس العملهاي ايشان را در قبال سريال امام علي مي ديدم ...حتي چندي قبل از سريال مختار به ياد دارم که در ماه محرم در يک برنامه تلويزيوني اسناد تاريخي ذکر مي کردند که مختار يک آدم سياس بود و چرچيل زمانه خود بود ... حال چه شده که مختار مي شود ...
و اما از علي (ع) گفتيد... علي را من اينگونه شناختم ... علي رستگار شد در حاليکه نه خلافت و نه امامت را براي کسي به ارث نگذاشته بود ...
يا حق
سلام. دلم براي عده اي از مردم که در سوريه کشته شدند هم ميسوزد. اما به اين دليل از ليبي نام بردم چون فکر ميکنم حرکت آنجا از ابتدا قرين توطئه شد تا راه براي اشغال يک کشور اسلامي و نفتي ديگر هموار شود، و يمن و بحرين هم به اين دليل که قدرتهاي منطقه اي و فرا منطقه اي علاقه اي به قيام آنها ندارند و ميخواهند خونهايشان را هدر دهند ...
اما در مورد سوريه نکته ي مهم دانستن اين روايت است که معترضين اقليت مردم اين کشور را شامل ميشوند، البته حقوق اقليت هم بايد مراعات شود.