• وبلاگ : ساز خاموش
  • يادداشت : دزد مال خويشيم
  • نظرات : 2 خصوصي ، 13 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    هميشه تعصب، در همه امور کارشکني مي‌کند و هر تغييري را به تعويق مي اندازد، اما ريشه کن نمي‌کند.

    لطفا از به روز شدنتون خبر کنيد. ممنون

    هميشه تعصب، در همه امور کارشکني مي‌کند و هر تغييري را به تعويق مي اندازد.

    اما لطفا از به روز شدنتون خبر کنيد. ممنون

    + م.ي 
    سلام عليكم...

    خانه ي دوست کجاست؟

    در فلق بود که پرسيد سوار.

    آسمان مکثي کرد.

    رهگذر شاخه ي نوري که به لب داشت

    به تاريکي شن ها بخشيد

    و به انگشت نشان داد سپيداري و گفت:

    نرسيده به درخت،

    کوچه باغي ست که از خواب خدا سبزتر است

    من فکر ميکنم الان ما در جهان يک فرهنگ جهاني داريم. و اين فرهنگ جهاني هژموني بسيار توانمندي دارد که کسي حريفش نميشود. سازنده اين فرهنگ مردم جهانند. ساخت و ساز اين فرهنگ به دست همه است. هيچ پروژه اي هم براي فرهنگ سازي در کار نيست. فرهنگ سازي اصلا پروژه يي نيست. پروسه يي است. مردم خود به خود طبق علايق و نيازهايشان فرهنگ مي سازند. راز بقاست که زندگي و مرگ فرهنگها را رقم ميزند. وقتي فرهنگي با علايق مردم سازگار نباشد کنار ميرود. بايد هم کنار برود. چه لزومي است که فرهنگ نامطلوب را به ضرب و زور و غيرطبيعي نگاه داريم؟ و البته اين کار ممکن هم نيست. قرآن کريم: «کذلک يضرب الله الحق و الباطل فاما الزبد فيذهب جفاء و اما ماينفع الناس فيمکث في الارض؛ خدا حق و باطل را چنين مثل مي­زند: کف به کناري مي­رود و آنچه به مردم منفعت مي­رساند، در زمين مي­ماند.»

    سلام

    اين دزد... سال هاست كه با گله آشناست...

    آن هم با چراغ!

    به نظر من همين عقيده درست كه ما در مجموع صاحب فرهنگي غني و پويا هستيم بعضا هم مسئولان و هم خودمان را درچار اين خودفريبي مي كند كه چشم بر ضعف‌هاي فرهنگي‌مان ببنديم.
    يك نكته خيلي مهم‌تر اينكه تئوري بازگشت به خويشتن فرهنگي و يك گذشته ناب در صورت تاكيد زياد به نظر من نه قابل دفاع است نه امكان تحقق دارد. واقعيت فرهنگي تمام جوامع (حتي جامعه اي با فرهنگ قابل تشخيص و اصيل ما) در تمام ادوار تاريخي هميشه تركيبي بوده و اساسا جستجوي بساطت در فرهنگ يك روياي دست نيافتني است. مثلا همين فرهنگ اصيل اسلامي را كه نگاه كنيد در بعد فكري به شدت حاوي عناصر يوناني هم هست.
    بنابراين هر فرهنگي بايد بيش از خلوص به بازنمايي ارزشهاي جهانشمول انساني ابتدائا بينديشد.
    + شيما 
    سلام.مثل هميشه بشدت با شما موافقم

    سلام به رسم معهود!

    همه را خواندم با دقت. مثل بادي بود كه به زخم‏م زدي. بي شك در اين مورد نظر بنده موافق نظر شماست. چاره چيست، واقعن افسوس بر اين حيراني.

    سلام ببخشيد من دير به دير ميام. مطلبي كه نوشتيد كاملا منطقيه و من هم موافقم. اگر بتونيم راهكار بديم خيلي بهتره اين كار از فرهيختگاني مثل شما برمياد.

    موفق باشيد

    درست است كه از همين مقداري هم كه داريم خوب استفاده نكرديم اما من مطمئن نيستم كه از داشته‏هاي جامعه ما، فرهنگي بالقوه غني، جذاب، عميق و پويا است که به جرأت مي‏توان گفت همه ويژگي‏هاي يک فرهنگ ماندگار و تأثير گذار را دارا است.
    سلام. بدون شك نقش ما در تخريب فرهنگ خودمان بيش از تاثيرات دشمنان ماست. شما نگاهي بيندازيد به همين برخوردهايي که اخيرن با محمدرضا شجريان استاد مسلم آواز ايراني شد.
    خفته بر خوناب غم ايران من